Wat is een telefoonservice en waarom zou je deze gebruiken?
Wanneer je een vraag hebt over het retourbeleid van een detailhandelaar, wie bel je dan? Juist, je belt de winkel. Zodra de telefoon wordt beantwoord, wil je spreken met medewerkers van de klantenservice. Als mensen bedrijven of medische kantoren bellen, willen ze met een live persoon spreken, niet met een automatische antwoorddienst. Wanneer klanten, cliënten en patiënten voicemail of een automatisch bericht te horen krijgen, raken ze vaak gefrustreerd en hangen ze op.
Mensen praten graag met andere mensen. Maar als je bedrijf niet genoeg personeel heeft om gesprekken bijvoorbeeld ook na kantooruren te beantwoorden, wat doe je dan? Het antwoord is eenvoudig: Je huurt een professionele telefoonservice in met echte medewerkers. Bedrijven die deze diensten gebruiken, presteren ruimschoots beter dan bedrijven die dat niet doen.
Wat doet een telefoonservice?
Een telefoonservice vervangt of ondersteunt traditionele, receptioniste of callcenters. Deze telefoonservice verwerkt telefoongesprekken en vragen van klanten tijdens drukke periodes of wanneer bedrijven gesloten zijn. Een complete dienst biedt je meer dan alleen de afhandeling van inkomende en uitgaande oproepen. Ze kunnen ook afspraken maken en e-mails versturen, geavanceerde helpdesk problemen beheren en nog veel meer. Op die manier bieden ze de ondersteuning die je kan helpen bij het genereren van terugkerende klanten en het verhogen van de winstgevendheid.
Wat betreft die ondersteuning precies?
Met deze voordelen is het geen wonder dat steeds meer bedrijven een beroep doen op telefonische antwoorddiensten wanneer de situatie het vereist:
- Verbetering van de klantenservice.
- Efficiënt beheer van overlopende oproepen.
- Het afhandelen van routinetaken wanneer het erg druk is.
- Ze bieden marketing- en verkoopondersteuning.
- Besparing op kantoorkosten.
In welke sectoren wordt een telefoonservice gebruikt?
Bedrijven van alle soorten en maten gebruiken een telefoonservice. Van kleine bedrijven met een handvol werknemers tot beursgenoteerde bedrijven met honderden werknemers. Zelfs eenmanskantoren hebben het. Deze bedrijven vallen in zes categorieën uiteen: medische sector, beroepsorganisaties, dienstensector, vastgoedbeheer, religieuze groeperingen en overheidsinstellingen.
Enkele voorbeelden van bedrijven of industrieën die gebruik maken van telefoonbeantwoording diensten zijn:
- Huisartsen, tandartsen en dierenartsen.
- Instellingen voor begeleid wonen en leveranciers van medische apparatuur.
- Advocaten, kredietverenigingen en fitness-/sport bedrijven.
- Kleinhandelaars, product fabrikanten, makelaars en evenementenplanners.
- Autoreparateurs, loodgieters, sleepbedrijven en timmerlieden.
- Elektriciens, conciërgediensten, ongediertebestrijding en septische dienstverleners.
- Appartement-, flatgebouw- en parkeerterrein beheerdiensten.
- Deze service helpt organisaties aan de eisen van hun klanten te voldoen en de professionaliteit van het merk te behouden. Bovendien genieten ze van alle voordelen die antwoorddiensten met een live vertegenwoordiger bieden.
Bepalen van serviceniveaus
De sleutel tot het succes van een antwoorddienst is het vinden van het juiste serviceniveau voor je bedrijf. Dat is een belangrijke beslissing die je moet nemen voor je een antwoorddienst inhuurt. Wanneer je op zoek gaat, zoek dan naar een bedrijf dat je een aangepast plan kan aanbieden. Op die manier kunt je je plan afstemmen op je specifieke behoeften.